Wanneer vindt het cultuurweekend plaats?
Het cultuurweekend vindt plaats van vrijdag 27 september t/m maandag 30 september.

Waar vindt het cultuurweekend plaats?
Het cultuurweekend wordt gehouden op het Raadhuisplein in Amstenrade.

Wat zijn de openingstijden van het festivalterrein?
De openingstijden zijn:
vrijdag: 14:00 – 23:00 uur
Zaterdag: 13:00 – 23:00 uur
Zondag: 11:00 – 21:00 uur
Maandag: 14:00 – 20:00 uur

Is het festival gratis toegankelijk?
De festiviteiten in de feesttent zijn m.u.v. het dorpsontbijt gratis toegankelijk.
Voor het dorpsontbijt kunt u een toegangsbewijs kopen bij Sigarenspeciaalzaak Twan Senden. Meer informatie vindt u op deze pagina.  Het programma aansluitend aan het dorpsontbijt zijn wel gratis toegankelijk.

Wanneer is het Raadhuisplein afgesloten?
Het Raadhuisplein is afgesloten vanaf dinsdag 25 september tot dinsdag 1 oktober 2024. Het Raadhuisplein dient dan vrij te zijn van voertuigen en obstakels.

Is ‘de Root’ bereikbaar tijdens het cultuurweekend?
De parkeerplaats van de Root is voor bewoners bereikbaar buiten openingstijden van het festivalterrein.

Is de Albert Heijn gewoon bereikbaar?
De Albert Heijn is tijdens openingstijden van de winkel gewoon bereikbaar. Parkeren kan op de parkeerplaats van de Albert Heijn. Bij het verlaten van de parkeerplaats wordt verkeer omgeleid via de Putstraat naar de Nieuwstraat.

Het laden en lossen gebeurt op de Hoofdstraat. Hiervoor worden enkele parkeerplaatsen vrijgehouden zodat het verkeer geen hinder ondervindt.

Hoe kan ik vrijwilliger worden tijdens de Kermis?
Vorig jaar was het Cultuurweekend Austroa mede dankzij de inzet van vrijwilligers een groot succes! Om ook dit jaar het Cultuurweekend succesvol te laten verlopen zijn wij weer op zoek naar vrijwilligers. Lijkt het jou leuk om samen met andere vrijwilligers er een onvergetelijk Cultuurweekend van te maken? Dan kun jij je via onderstaande link beschikbaar stellen als vrijwilliger.

Mocht je vragen hebben dan kun je deze per mail stellen via cultuurweekendamstenrade@gmail.com of neem telefonisch contact op met Manon Reubsaet via 06-11717081.